تا ... قاف

یادداشت‌های حمیدرضا شاه‌نظری

تا ... قاف

یادداشت‌های حمیدرضا شاه‌نظری

♦️«برجام» و دروغی که ادامه دارد♦️

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۱۳ ب.ظ



🔹«جان برنان» رئیس سازمان سیا روز جمعه در اجلاس سالانه «همایش امنیتی اسپن» به موضوع ایران و توافق هسته‌ای پرداخت. سخنان وی حاوی نکاتی است که می توان به آنها پرداخت، اما در یکی از اظهارات وی نکته مهمی نهفته است که توجه به آن ضروری است. برنان در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌ای تغییری در لحن و اقدامات ایران ایجاد کرده یا نه، گفت: «تصور می‌کنم که این (توافق هسته‌ای) کار درستی بود که انجام شد، چراکه جلوی پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای آن‌ها را گرفت.»


🔹چندی پیش هم(13 خرداد) اوباما در جمع فارغ التحصیلان دانشکده نیروی هوایی آمریکا تاکید کرده بود که «ما به خاطر مذاکره با ایران و اعمال تحریم های قوی به توافقی رسیدیم که مانع از دستیابی ایران به بمب هسته ای می شود و ما این کار را بدون شلیک حتی یک گلوله انجام دادیم. ما این کار را نه با جنگ بلکه با دیپلماسی انجام دادیم»

🔹البته این سخنان حرف جدیدی نیست و همواره در طول مذاکرات و پس از آن از طرف آمریکایی ها و امپراطوری رسانه ای نظام سلطه مکرراً تکرار شده و به مردم جهان اینگونه القاء شده است که ایران به عنوان یک کشور جنگ طلب به دنبال ساخت سلاح هسته ای بوده و ما در برجام جلوی آن را گرفتیم.
«برجام» نه تنها در عرصه اقتصادی و گشایش های حاصل از رفع تحریم ها  #تقریبا_هیچ دستاوردی نداشته، بلکه پذیرش آن، وضعیت ما را در جایگاه متهمی که توسط آمریکایی ها و متحدانش به جهانیان معرفی می شد تثبیت کرد.

👌برجام علی رغم اینکه در حوزه رفع تحریم ها #تقریبا_هیچ دستاوردی نداشته، حتی اگر یک دستاورد داشت و آن پذیرش دروغ های گفته شده توسط غربی ها و پایان دادن به آن بود می توانست قابل احترام باشد.

#تقریبا_هیچ
#برجام_غیر_قابل_احترام

۹۵/۱۲/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
حمیدرضا شاه نظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی